Przejdź do głównej zawartości

Seria z Komisarzem Forstem - Remigiusz Mróz


W tej książce Remigiusz Mróz zawarł tyle bliskich mi rzeczy... Polskie Tatry - które kocham. Od dziecka jeżdżę do Zakopanego i przecieram po raz setny te same szlaki i nigdy mnie nie nudzą. Uniwersytet Rzeszowski - na którym studiowałam, spędziłam najpiękniejsze lata swojej edukacji i młodości i ludobójstwo na Wołyniu, w związku z tym, iż mieszkam niedaleko historia ta nie jest mi obca.

"Gasić obecne pożary, potem przejmować się tymi, które dopiero wybuchną."

Akcja książki oczywiście zaczyna się już w pierwszym zdaniu ❤ turyści znajdują zwłoki mężczyzny zawieszone na krzyżu, a morderca nie zostawia żadnych śladów prócz monety. Śledztwo prowadzi komisarz Wiktor Forst wraz z dziennikarką Olgą Szrebską, które doprowadza ich do mrocznych odkryć z przeszłości.
Tempo akcji w "Ekspozycji" jest zawrotne. Morderca poza trupami pozostawia zagadki, a ich źródła sięgają daleko w przeszłość. Niestety... morderca zawsze jest o krok przed jego przeciwnikami. 
Mówi się, że winy z przeszłości zawsze wracają, tak jest i tym razem. Pierwsza część kończy się oczywiście tajemniczo i ciężko jest nie sięgnąć po kolejny tom.

Druga część - "Przewieszenie" jest moim zdaniem lepsza od pierwszej. Pozostajemy w Zakopanem, gdzie ludzie nadal giną, a Komisarz Forst wciąż nie wie jak złapać Bestię z Giewontu"  Nie ma w niej tylu przekoloryzowanych scen. Jest wciągająca i dynamiczna. W książce spotykamy się z postacią psychopatycznego mordercy.

"(...) każde narodziny prowadzą do śmierci. Każde spotkanie prowadzi do rozłąki."

W jednym z wywiadów autor powiedział, że pomysł na serię zrodził się z tęsknoty za Tatrami. Czytając tą serię, sama zaczęłam tęsknić za polskimi górami i na pewno w niedługim czasie odbędę podróż pt. "Szlakiem Komisarza Forsta".

I czas na finał pościgu za Bestią z Giewontu.
Trzeci tom z Komisarzem Forstem i ani jednej kartki nie żałuję. Remigiusz Mróz umie zabrać czytelnika w świat książki. Czułam się jakbym razem z Forstem odbywała te górskie wyprawy. Oczywiście zakończenie tomu jak zawsze całkiem inne niż by się można było spodziewać więc już nie mogę się doczekać kolejnego tomu ! I jeśli ktoś tęskni za serią z Chyłką, to ona też ma tu swoje 5 minut.
"Dziwiło go co innego. Fakt, że bestia postanowiła go uratować."

Z Forstem spotykamy się tym razem w więzieniu, gdzie odbywa karę 25. lat pozbawienia wolności. Bestia nadal zabija kolejne osoby w Tatrach, ale nie daje komisarzowi o sobie zapomnieć. Tajemnicze przesyłka sprawia, że Wiktor postanawia prowadzić śledztwo zza krat.
Mamy tutaj świetną i wciągającą fabułę, a przy tym świetnie wykreowane postacie: sarkastyczny Wiktor Forst, intrygujący Iwo Elisza, oraz Joanna Chyłka - to gotowa mieszanka wybuchowa, która trzyma w napięciu do ostatniej strony.

Gdzie jest Wiktor Forst? 

W tej części odnalezione zostają zwłoki grupy kobiet, których za życia nic ze sobą nie łączyło.
Żadna wycieczka nie zaginęła zimą na szlakach, a wszystkie ofiary wypadków w górach zostały odnalezione. W dodatku na ciałach nie ma żadnych śladów świadczących o tym, by doszło do zabójstw. Kiedy w Zakopanem znikają jednak kolejne kobiety, nie ma wątpliwości, że na Podhalu pojawił się seryjny zabójca.Policja odkrywa ślad prowadzący do Wiktora Forsta. Problem polega na tym, że nikt nie wie, gdzie od roku przebywa były komisarz…     
"Po prostu nigdy nie wyszedłem dobrze na ufności.Buduje się ją latami ,niszczy w ułamek sekundy,a potem resztę życia spędza się na próbie zrozumienia,dlaczego tak się stało."
            
Bardzo się ciszyłam, że Wiktor Forst powrócił, bo dla mnie jest chyba najlepszym bohaterem wykreowanym przez Remigiusza Mroza. Jednak ta część mnie nie powaliła i szczerze mówiąc męczyłam się z nią dość długo. Uważam, że nie każda książka musi mieć prawie 500 stron, żeby była ciekawa i interesująca. Czasem można skrócić ją trochę, żeby trzymać czytelnika w napięciu, a nie nudzić go.






Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Seria z Chyłką - Remigiusz Mróz

Pesymista chodzi ze spuszczoną głową i nie widzi, co przed nim. Optymista ją zadziera, więc ostateczny rezultat jest taki sam. A realista patrzy przed siebie. I zawczasu dostrzega przeszkodę, o którą może się potknąć. Już Wam chyba kiedyś wspominałam, że moja przygoda z Chyłką zaczęła się od drugiej części - Zaginięcie. To tak jak serial TVN, też zaczyna się od drugiego tomu, przypadek? ☺ Stałam w kolejce w sklepie spożywczym i do jakiejś gazety była dołączona mała książka Remigiusza Mroza. Rzadko sięgam po książki z gazet, ale rzuciłam okiem co książka proponuje i stwierdziłam "doooobra, 10 zł to nie majątek. Zobaczymy co autor pokaże." Jak się zakochałam, tak pochłaniałam tom za tomem (oczywiście wróciłam do 1 części, bo stwierdziłam że Langer to ważna postać - jak się okazało, nie pomyliłam się :) ). Po "Zaginięciu" zaczęłam szukać innych książek Remigiusza Mroza i natknęłam się na "Behawiorystę", mojego ulubionego Forsta i trylogię "W

Karin Slaughter - Moje śliczne

Nudząc się w poczekalni dworca PKP weszłam do księgarni, na półce zobaczyłam "Moje śliczne" i stwierdziłam, że to pewnie jakiś romans. Ale... nie bez powodu mamy przysłowie "nie oceniaj książki po okładce". Przeczytałam krótki opis z tyłu i wzięłam ją.  "Niezależnie od tego, jak daleko się ucieka, zawsze kończy się na początku". Karin Slaughter  – Moje śliczn e Na początku trochę ciężko było mi wciągnąć się w nią, ale dałam radę i nie żałuję. Pewnie było spowodowane to tym, że książka ma długie rozdziały, co nie za bardzo mi odpowiada, ale jak już się wciągnęłam to nie zwracałam na to uwagi.  Książka opowiada o zaginięciu pewnej dziewczyny, a tragedia ta na zawsze naznaczyła jej najbliższych. Ojciec popełnia samobójstwo, a siostry zaginionej zerwały ze sobą kontakt. Po 20 latach od dramatycznego wydarzenia zostaje zamordowany mąż jednej z sióstr. Przeszukując rzeczy męża Claire odkrywa przerażające filmy. Co robiły te filmy w